Praktische informatie

(Algemene voorwaarden)

Aanmelden voor contact of kennismakingsgesprek

Aanmelden

Laat via het contactformulier of een email weten dat je contact of een kort kennismakingsgesprek wilt. Ik bel je dan terug om te bespreken welke hulp ik kan geven, op welke termijn, wat dit kost en wat je moet doen om je zorgverzekering (een deel van deze) kosten te laten betalen. Je kunt deze informatie ook in mijn voorlichting lezen.
Tijdens de aanmelding dien je deze Aanmeldingsovereenkomst uit te printen, in te vullen en te ondertekenen.


Afspraak maken voor een consult

Afspraak maken voor een consult

Na het kennismakingsgesprek kun je een afspraak maken voor een consult. Het consult kan op mijn praktijklocatie (zie onder), of kan, in onderling overleg, via telefoon of internet (online).


BEDRIJFSGEGEVENS

BEDRIJFSGEGEVENS

Behandelaar: Iva Sušac MSc
BIG: 19919069025 AGB: 94114248
Locatie: Frederiksplein 6-1 1017XM Amsterdam AGB: 94067531
Bereikbaar: OV (tram 4, 19, …, bus 355 )
Post: Rietzangerweg 110, 1111VN Diemen
Email:
Zorgdomein: Psycholoogvoormij
Zorgmail:
Telefoon: 0639448602 (di-vr 9.00-19.00)
Chatten/online via Teams: 0639448602
KvK: 89642384
Bank: NL87 KNAB 0609 4656 35
Btw-id: NL004749678895
Aangesloten bij: LVVP


Afspraak afzeggen/wijzigen

Afspraak afzeggen/wijzigen

Je kunt een afspraak afzeggen/wijzigen door te bellen, het contactformulier in te vullen of een e-mail te sturen. Tot 24 uur van te voren is dit kosteloos, anders geldt het no-show tarief.


Cliëntportaal voor online werken

Cliëntportaal

Als je toestemming geeft voor het gebruik van het Teams Cliëntportaal kunnen we efficiënt samenwerken en heb je online toegang tot de belangrijkste documenten van je dossier.


Contactformulier

Crisisdienst en waarnemer

Crisisdienst en waarnemer

Ik ben buiten mijn werktijden niet bereikbaar en heb geen vervanger. Neem bij spoedeisende zaken contact op met je huisarts, of buiten kantooruren (na 17.00 en in het weekend) met de huisartsenspoedpost, zie Huisartsenposten Amsterdam . Alleen via een arts kun je verwezen worden naar spoedeisende GGZ hulp van een van de crisisdiensten. Heb je te maken met verplichte ggz dan kun je anoniem bellen, mailen of chatten met een onafhankelijke patiëntenvertrouwenspersoon (pvp) in de ggz.

Denkt je aan zelfmoord of ben je bang dat een bekende dat zal doen, dan kun je 24/7 bellen met 0900-0113 of chatten via 113 Zelfmoordpreventie.

Ben je slachtoffer van een misdrijf dan kunt je je ook wenden tot Slachtofferhulp via: https://www.slachtofferhulp.nl/ of bellen met 0900-0101.


Discontinuering behandeling

Discontinuering behandeling

Ik kan je alleen behandelen als jij behandeld wilt worden en je dus met mij in contact blijft. Als je tijdens het behandeltraject uit contact zou gaan en in een periode van meer dan 14 dagen niet reageert op verzoeken tot contact dan stuur ik een bericht met de inhoud: “Als je de behandeling wilt continueren dien je per omgaande contact op te nemen om het vervolg te bespreken en zo mogelijk een vervolgafspraak te maken.” Als je hierop niet binnen 14 dagen reageert dan zal ik vanuit mijn zorgplicht je huisarts informeren dat de behandeling stagneert wegens verlies van contact en met het verzoek om contact met jou te leggen. Heeft dit niet het gewenste resultaat dan beschouw ik de behandeling als onmogelijk en verwijs ik je pro forma terug naar je huisarts. Ik leg dit vast in je dossier en sluit het behandeltraject met de aanduiding “onvolledige behandeling, terugverwijzing huisarts”. Hiermee stopt mijn verantwoordelijkheid. Eventuele openstaande facturen moeten gewoon betaald worden


Dossier opvragen, wijzigen, vernietigen

Dossier

Vanaf het moment van je aanmelding leg ik jouw gegevens vast in je dossier, zie cliënt-dossier. Je dossier beheer ik in een EPD (Elecronisch Patiënten Dossier).

Je mag je eigen dossier inzien nadat ik informatie in het systeem die niet voor jou is bedoeld, heb afgeschermd en heb gecontroleerd dat je dossier geen informatie bevat over anderen, bijvoorbeeld je familie, die niet door jou is aangeleverd. Je moet daarom vooraf een schriftelijk verzoek indienen als je je dossier wilt
inzien of een kopie krijgen
wijzigen of
vernietigen.
In het betreffende verzoekformulier staat meer informatie.

Documenten

Documenten


Praktijklocatie

Praktijk locatie

De praktijk bevindt zich : Frederiksplein 6-1 Amsterdam.
Klik op de link om naar Google maps te gaan.

Openbaar vervoer: tram 4, 19, …, bus 355


Tarieven, betaling en vergoeding

Kosten per consult

Ik hanteer de tarieven die elk jaar opnieuw door de overheid (NZa) worden vastgesteld…

Zie Tarieven NZa.

De hoogte van het NZa tarief is ca 25% lager als ik als zzp’er werk voor Psycholoogvoormij dan als ik werk voor een ggz-instelling…

Bijvoorbeeld, in 2024 kost een consult van 60 minuten, als ik als zzp’er werk voor Psycholoogvoormij, € 162,46. Als ik voor een instelling werk kost een consult van 60 minuten € 215,70.

De contacttijd kan afwijken van de agendatijd…

Ik factureer volgens het principe planning is realisatie. Dit betekent dat de tijd op de factuur maximaal 15 minuten kan afwijken van de duur van het consult. Bijvoorbeeld, als ik in de agenda 60 minuten plan, dan is de werkelijke behandeltijd 46 – 60 minuten.

Voor sommige diensten werk ik met een offerte…

Voor diensten die niet onder de verzekerde ggz vallen hanteer ik in principe dezelfde tarieven, of anders werk ik met een offerte.


De meest voorkomende consulten in 2025:

  • Behandeling 45 minuten: € 142,29.
  • Diagnostiek 60 minuten: € 190,88.
  • No-show/niet tijdig afzeggen: € 71
Meestal zijn consulten vrijgesteld van BTW…

Voor behandelingen die onder de ggz vallen hoef ik geen BTW te rekenen. Bij overige diensten moet ik 21% BTW in rekening brengen.

Betalingsvoorwaarden…

De noodzaak om te betalen voor een consult of advies is geregeld in de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).

No-show. Je kunt tot 48 uur van te voren telefonisch of per e-mail kosteloos wijzigen of afzeggen, anders ben je het tarief voor No-show verschuldigd.

Betaalverzoek. Ik stuur je bij elk consult een betaalverzoek met de kosten van het consult. Je dient dit direct te betalen, tenzij ik anders met je heb afgesproken.

Verzuim. Indien je niet binnen een week na de afgesproken datum hebt betaald, ben je juridisch in verzuim. Op dat moment ben ik gerechtigd – tenzij de behandeling zich hiertegen verzet – verdere behandeling op te schorten totdat je hebt betaald. Ik kan je tevens een aanmaning (WIK-brief) sturen en als je hier niet binnen de aangegeven termijn op reageert, wettelijke incassokosten in rekening brengen. Zie ook: Wanneer krijg ik te maken met een incassobureau?

Factuur. De gegevens om in aanmerking te kunnen komen voor een vergoeding van de verzekering staan op de factuur. Je moet de factuur zelf doorsturen naar je verzekering. Als je dit doet voordat je mij hebt betaald dan zie ik dit als een onrechtmatige daad. Om dit te voorkomen kan ik besluiten de factuur pas toe te sturen nadat je de rekening hebt betaald, uiterlijk binnen 5 werkdagen na de betaling.

Vergoeding

Bij verzekerde zorg (GGZ) heb je meestal recht op een vergoeding…

Ik werk ongecontracteerd en dat is ook in jouw belang. Je verzekeraar vergoedt ongecontracteerde zorg in ieder geval als je bij een gecontracteerde behandelaar te lang moet wachten. In andere gevallen moet je een eigen bijdrage betalen en vergoedt je verzekering meestal het grootste deel.

Let op: je eigen bijdrage is niet hetzelfde als je eigen risico. Vraag bij je verzekering na wat je eigen bijdrage en wat je openstaande eigen risico is.

Als je werkgever je behandeling betaalt…

Ook als niet je zorgverzekering maar je werkgever je behandeling vergoedt stuur ik jou de factuur en ben je zelf verantwoordelijk voor de tijdige betaling.

Om voor vergoeding in aanmerking te komen dien je de factuur zelf door te sturen naar/door te geven aan je werkgever. Ook als niet je zorgverzekering maar je werkgever je behandeling vergoedt stuur ik jou de factuur en ben je zelf verantwoordelijk voor de tijdige betaling.

Om voor vergoeding in aanmerking te komen dien je de factuur zelf door te sturen naar/door te geven aan je werkgever.

Vul vooraf (eenmalig) de privacyverklaring in, zodat er op de factuur geen privacygevoelige informatie komt te staan.


Telefoon/openingstijden

Telefoon/openingstijden

Wanneer ik in gesprek ben, neem ik liever geen telefoon aan. Als je de voicemail inspreekt, noem dan duidelijk je naam, het telefoonnummer waarop je teruggebeld wilt worden en het onderwerp van je vraag. Ik bel je dan tussen 9.00 en 19.00 zo snel mogelijk terug.


Verklaring aanvragen

Verklaring aanvragen

Indien je voor een advocaat, het UWV of een verzekering een verklaring van mij nodig hebt over je mentale toestand of je behandeling, dan wordt in deze richtlijn van het NIP uitgelegd hoe je aan de benodigde informatie kunt komen. Als (toekomstig) behandelaar zal ik de verklaring niet zelf opstellen of verstrekken.

Ik mag op basis van mijn beroepsgeheim alleen informatie delen met rechtstreeks betrokken zorgverleners, zie de Wegwijzer Wet- en Regelgeving voor Psychologen – NIP. Ik ga dan ook niet in op informatieverzoeken van advocaten enz., en ook niet als je hen schriftelijk zou hebben gemachtigd om informatie bij mij op te vragen.


Versturen van privacygevoelige gegevens

Versturen van privacygevoelige gegevens

Klassieke media zoals SMS en email zijn onbeveiligd. Het is daarom niet veilig om gevoelige informatie zoals je BSN nummer, de brief van je huisarts, je aanmeldingsformulier of (andere) informatie over je medische toestand te versturen via deze media. De volgende mogelijkheden zijn veiliger:


Voor een klacht, probleem of compliment

Voor een klacht, probleem of compliment

Indien je ontevreden bent over de behandeling, over mij of over je dossier, dan stel ik er prijs op als je dit zo snel mogelijk met mij wilt bespreken. Vervolgens zal ik alles doen wat redelijk is, en binnen mijn beroepscode mogelijk is, om je onvrede op te lossen.

Vul het klachtformulier in of stuur een bericht. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact op. Voor ernstige gevallen heb ik een klachtenregeling.

Ik stel het ook op prijs als je een “compliment” wilt delen.


Wachttijd en wachtlijstbemiddeling

Wachttijden

Als je te lang moet wachten bij een gecontracteerde zorgverlener, vraag dan wachtlijstbemiddeling aan bij je zorgverzekeraar en vraag vervolgens om volledige vergoeding van mijn diensten.

Op 1 januari 2025 was bij mij de gemiddelde wachttijd, over de afgelopen 2 maanden, vanaf het eerste contact:

  • intake: 1 week
  • behandeling: 2 weken.

Zie Kiezen in de ggz voor een overzicht van de actuele wachttijd bij mij.


MEDEDELINGEN

Waarom Psycholoogvoormij ?

  • ik hanteer geen wachtlijst;
  • ik bied een persoonlijke benadering en toewijding;
  • ik ben transparant over alle facetten van de behandeling;
  • ik ga mee met de ontwikkelingen in mijn vakgebied, maar blijf kritisch en genuanceerd;
  • ik ga zorgvuldig om met je privacy;
  • ik ben goedkoper dan een ggz-instelling.

Call Now Button